fredag 16 december 2011

Fredag!!!

Äntligen fredag och nedräkningen fortsätter :)

Veckans sista dag på sjukhuset gick fort. Efter lite omstrukturering i programmet imorse p g a sjukdom och annat hamnade jag på stue 3 med sjuksköterskan Henrik. Det är bara två manliga sjuksköterskor som jobbar på dialysavdelningen och båda är väldigt trevliga och duktiga.

Vi hade tre patienter och jag fick starta upp två av dom, dock hade ingen av dom AV-fistel så för att öva mer på att kanylera fick jag gå till grann-stuen och lägga två kanyler på en annan patient. Det gick bra även idag, med lite assistans vid venkanylen, som tillsist hamnade rätt.

Jag fick också avsluta två patienter med kateter, såklart dokumentera och ge läkemedel mm. Eftersom det var fredag och ganska lugnt kunde jag gå hem lite tidigare vilket inte var helt fel.

Tiden har gått så snabbt och nu känns det konstigt att jag bara har en vecka kvar. Det är nästan först nu jag kommit in i jobbet ordentligt, det tar några veckor, och så ska jag åka hem. Hade lätt kunnat stanna några veckor till och lärt mig ännu mer. Det är verkligen god stämning i personalgruppen. Det slog mig idag att alla är så positiva. Jag har på dessa veckor knappt hört någon klaga eller "snacka skit", något som pågick dagligen t ex på avdelningen jag jobbade i somras. Undrar om det är något danskt eller om jag bara haft tur som hamnat på en sådan trevlig avdelning.

Nu är jag hemma efter att ha inhandlat lite mat till tacokvällen. Är det fredag så är det :)

God weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar