lördag 10 december 2011

Ledig lördag

Jag bytte tidiga yogan mot sovmorgon imorse. Kollade på nyhetsmorgon och åt frukost i lugn och ro. Passade även på att tvätta och städa lite. Glömde kastrullen med tevatten på kokplattan, när jag kom in i köket stod kastrullen kvar utan vatten men väl bränd. Ajdå. Får inte upprepas. Har inhandlat stålull så jag hoppas jag kan få rent den...

SVT har sänt live från Nobelfestligheterna hela dagen så vid lunch tittade jag på fredsprisutdelningen från Oslo. Vilka kvinnor!

På eftermiddagen tog jag en cykeltur in till stan. Köpte en kaffe och gick en sväng i city. Det var riktigt mycket folk ute, många handlade nog julklappar, av alla påsar att döma. På vägen hem handlade jag lite mat. Det är riktigt trevligt att cykla från mig till city för det finns så många fina hus man kan kika på. Och nu till jul är det många som är väldigt fint pyntade. Det verkar vara väldigt vanligt med pynt i fönstren här i Danmark. Alla från hjärtan, origamisvalor och julkulor. Fint!

Väl hemma följde jag nobelprisutdelningen från konserthuset. Kollade in Victorias grymt snygga klänning och lärde mig lite mer om pristagarna. Lite senare tog jag fram min stora hög med framkallade kort från 2010, som jag tillsammans med två album packade med mig till Odense. Tänkte passa på att klistra in dom nu när jag har en del fritid att spendera. Det tog nästan hela kvällen. Jag klippte och tejpade samtidigt som det blev dags för nobelmiddagen i Blå hallen. Ännu fler vackra klänningar att kolla in samtidigt som korten hamnade i albumen.

Och så hade jag fått post när jag kom hem. Ett fint paket som innehöll ett litet brev och en bok som verkar riktigt bra. Åh vad glad jag blev :)

Insåg just att jag glömt äta eftersom jag varit så koncentrerad på foton och nobelpristagare. Får nog ta mig en macka nu.



Fint paket...



...med fint innehåll.


Washitejp är fantastiskt!



Fredsprisvinnande kvinnor.



:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar