söndag 11 december 2011

Julmarknad och varm choklad

Tredje advent - tiden springer iväg fram till jul.

Idag har jag varit på H C Andersens julmarknad med mina norska vänner. Den var i den gamla delen av stan med många fina äldre hus. Det var mysigt. Det var en del små bodar som sålde hantverk, mat och blommor. Vi tog även en liten kort tur på gatorna med häst och vagn. Jag satt långt ifrån hästarna så ingen allergisk chock :) Det blev inga inköp förutom en cola på en servering för att värma oss när det blev kallare.

Innan julmarknaden var jag hemma och började bla skriva på min reseberättelse, som jag ska skriva om mina veckor i Danmark och lämna in när jag har möte med den internationella koordinatorn på skolan min sista vecka. Det tar tid och är inte helt lätt. Man glömmer dessutom snabbt vad man gjort - då är det bra att ha bloggen att läsa.

Jag har även druckit varm choklad och läst, håller på med boken Skumtimmen just nu. Den är ganska bra. Lyssade på författaren, Johan Theorin, en tisdag när jag jobbade på teatern för ett tag sedan och tyckte böckerna lät bra så jag lånade de två första i serien som utspelar sig på Öland.

Imorgon börjar jag klockan 7, liksom resten av veckan så inga sovmorgnar denna veckan. Jag längtar redan til fredag eftermiddag - då kommer Patrik :)



Tredje ljuset tänt.



Årets julmarknad.



Pysseltips.



Många fina gamla hus...



...i gamla stan.



Knyppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar