onsdag 21 december 2011

Slutevaluering

Idag har jag haft slutbedömning med mina två handledare och den kliniska handledaren. Det gick riktigt bra. De var verkligen nöjda och jag blev överöst med beröm - otroligt kul. Jag har ju trivts väldigt bra och tycker själv jag lärt mig mycket, men extra roligt att de alla tre var så nöjda.

Nu är det bara sista dagen kvar på fredag och så ska jag skriva klart den sista uppgiften när jag kommer hem.

Efter praktiken idag cyklade jag ut till skolan för ett kort möte med den internationella koordinatorn. Jag hade mailat henne mitt resebrev, en redogörelse för hur jag upplevt mitt utbyte. Hon var mycket nöjd med detta vilket var kul. Jag hade mest positivt att skriva och de brukar tydligen få mycket gott omdöme av studenter. Såhär i efterhand hade jag hellre haft de två veckorna jag var i skolan på sjukhuset. Men det var samtidigt intressant att ta del av undervisning i Danmark.

Förutom slutbedömning hade jag hand om två patienter idag. Båda hade AV-fistel och skulle startas upp samtidigt så det blev en aning stressigt i början men jag försökte behålla lugnet och det gick riktigt bra. Det var två okomplicerad dialyser och ingen stuegang eller medicindelning idag så det blev en ganska lugn dag.

Ikväll har jag kokat knäck. Som vanligt, haha. Tänkte ta med mig lite knäck och bjuda mina kollegor på fredag när det är min sista dag. Om jag hade haft ugn hade jag bakat nåt men nu får man ta till det som finns. 45 stycken blev det idag, måste nog koka minst en sats till imorgon.









Idag hade jag kameran med mig - här är resultatet :)

2 kommentarer: