torsdag 22 december 2011

Tvätta, städa, packa

Dagen har ägnats åt att förbereda mig inför hemfärd imorgon. Tvättat, städat och packat. Nu är det mesta klart och jag ska snart bära ut packningen i bilen. Imorgon jobbar jag 7-12, jag tar bilen till sjukhuset och åker direkt när jag slutat.

Helt otroligt vad snabbt de här veckorna har gått. Kan inte riktigt fatta att jag redan ska åka hem. Men jag ser fram emot att komma hem och fira jul. Hoppas lite mer julkänsla infinner sig. De flesta brukar väl pynta granen vid det här laget, men idag avpyntade jag min gran. Jag ska försöka få med mig den i bilen, får se hur det går...

I förmiddags tog jag en sista cykeltur till stan och köpte fler knäckformar. Jag kokade en omgång knäck till. Den blev inte riktigt lika bra som den igår dessvärre. Var rädd att koka den för länge så den blir hård men istället kokade den inte tillräckligt länge så den fastnade lite i pappret, men smaken är god iallafall. Jag tar med en burk till jobbet imorgon och har även gjort några till Janne och Peter som de ska få tillsammans med en flaska Bloss glögg. Jag fick en julklapp av Janne idag, skulle spara den tills jag kom hem och öppna den på lördag, så snällt - jag blev riktigt glad.

Nu räknar jag mest ner till morgondagen. Kanske inte blir nåt bloggande imorgon men jag återkommer med det sista inlägget på den här bloggen. Hoppas ni har tyckt det varit roligt att följa mig. Jag ska själv läsa igenom alla mina inlägg nån dag, har säkert glömt en massa saker som jag gjort.

God Jul!

1 kommentar:

  1. Det har varit roligt att följa bloggen! Och roligt att du kommer hem! :)

    SvaraRadera