torsdag 1 december 2011

Hälften gjort!

Tro det eller ej men nu har faktiskt hälften av min Danmarkstid gått. Konstigt att tiden kan gå så fort.

I morse passade jag på att kolla in första avsnittet av julkalendern på SVT Play samtidigt som jag åt frukost. Det kändes som en mysig start på dagen innan jag cyklade till sjukhuset iklädd vinterjacka.

Idag hade jag hand om två patienter nästan själv. Det blev lite mycket vid uppstarten eftersom jag inte är supersnabb och det var mycket jobb med en CVK. Det finns lite tid emellan uppstarterna av patienterna men man ska också hinna läsa i journalen om det är något extra att tänka på eller om något speciellt hände vid senaste dialysen. Därför fick min andra patient vänta lite men hon verkade ta det med ro. Det går lättare och lättare vid uppstarterna även om jag fortfarande gör misstag, men å andra sidan lär jag mig på dom så jag försöker se det positivt. Idag tyckte jag att jag fick öva mycket på att se helheten, försöka få ihop alla olika moment och ha en hyfsad överblick. På torsdagar och fredagar får patienterna läkemedel iv genom dialysmaskinen till blodet, EPO och järn fick jag förbereda och ge idag. Avslutningarna gick riktigt bra idag också.

Nu är jag precis hemkommen från yogapass på mysiga Nordisk Yoga, idag stod Iyengaryoga på programmet, och det var riktigt kul. Har inte utövat det sen läraren jag gick hos flyttade från Borås, så det var kul att testa igen.



Kolla in julkalendern ni också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar