tisdag 6 december 2011

Lugn tisdag

I dag var det riktigt skönt med aftenvakt. Jag sov länge och trots att halsen gjorde lite ont imorse kändes det snart bättre. Jag gav mig inte ut på några äventyr utan stannade hemma och tog det lugnt och vilade. Lagade mat till lunch och lunchlådor, filade lite på en av mina skoluppgifter och läste lite tidningar.

På praktiken stod en kväll med min handledare Tina på programmet. Jag började sätta upp maskiner i stuen vi skulle vara i men så kom nya bud och jag fick jag hänga med Charlotte i en annan stue istället. Var en väldigt lugn kväll. Jag hade hand om en ny patient som jag förberedde och startade upp och slutligen avslutade. Vi hade stuegang med en trevlig överläkare som varit på Borås Djurpark och gillade Lisa Nilsson. Hon med himlen runt hörnet. Som han för övrigt även sjöng lite på ;)

Imorgon hoppas jag på lite fler utmaningar för ikväll kändes det inte som om jag lärde mig så mycket. På torsdag verkar det som om jag ska få följa med Tina och köra dialys på en annan avdelning. Vissa patienter kan inte komma till dialysavdelningen så då kan de få sin behandling där de är inneliggande. Ska bli intressant att se hur det går till. Men först en till aftenvakt imorgon, får se om morgondagens plan håller eller om det blir nåt annat när jag väl är på plats.


I fredags när jag cyklade hem från stan genom Munkemose brann en massa vackra ljus. Det är tydligen en scoutförening som fram till jul tänder 100 ljus varje kväll. Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Du ser, scouter kan man alltid lita på, lyser upp tillvaron :-) Nu är jag hemma och har tagit ikapp allt jag missat läsa på din blogg. Tack så mycket för du är så flitig. Himla kul att följa! Stor kram bästa syster :)

    SvaraRadera
  2. Jajemän, scouter är bra :) Roligt att du tycker det! Välkommen tillbaka till Sverige. Stor kram

    SvaraRadera