onsdag 7 december 2011

Halvvägs

Ja nu har jag faktiskt gjort halva tiden på sjukhuset.

Började som vanligt dagen med frukost framför julkalendern, en riktigt trevlig start på dagen. Sovmorgon, lite pyssel och en regnig cykeltur till affären för att handla. Lite radiolyssning, chatt med Sverige och en lunch senare begav jag mig till sjukhuset.

Aftenvakten börjar med ett kort möte 14.30 där koordinatorn för dagen läser upp information från dagen som kan vara av intressant för personalen. För mig brukar detta dock inte säga så mycket, eftersom jag inte riktigt har så bra koll på patienterna. Man går även igenom vilken personal som jobbar och hur belastningen är på de olika stuerne.

Dagens handledare var sjuk så jag fick hänga med min andra. Det gick bra det också. Idag var kommunikationen med mina patienter dock begränsad. Ingen av de två pratade danska. Inte helt enkelt att göra sig förstådd men det gick hyfsat. I övrigt var denna aftenvakt ganska lik gårdagens. Förberedelse, uppstart, avslut och koll på patienterna däremellan. Imorgon hoppas jag på lite större språkligt utbyte med mina patienter :)

Imorgon börjar jag 8.30 så jag behöver inte skynda upp till klockan 7 - känns skönt. Nästan sovmorgon...



Inhandlade tre nya hyacinter idag. De första tre har vissnat...

2 kommentarer:

  1. Vad pratade de då om de inte pratade Danska, för det gör ju inte du heller egentligen ;-) Du klarar det galant iaf! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, nä, det kanske borde hjälpt men inte. Typ bosniska och turkiska - inga språk jag behärskar ;) Kram

    SvaraRadera