torsdag 24 november 2011

En månad till julafton

I eftermiddags när jag cyklade hem från skolan, i motvind och duggregn, insåg jag att det bara är en månad kvar till julafton. Galet! Jag saknar att vara hemma i det lilla huset nu i advent, hade varit kul att pyssla och julfixa. Igår pratade jag med P i telefonen och det verkar dock som har försöker styra upp det här med adventspynt. Det gör mig inte helt trygg. Ska bli intressant att se hur det ser ut när jag kommer hem på kvällen den 23e :) Jag försöker fixa lite julkänsla här fram tills dess.

I skolan idag gjorde vi klart vår poster och frågesport inför morgondagens redovisning. Trodde inte att klipp och klistra hörde hemma på universitetet, men det kan det tydligen göra.

Väl hemma efter den där cykelturen i regn och motvind blev jag bjuden på en öl av Peter. Det tackade jag ja till och nu när jag tinat upp och torkat ska jag fixa lite kvällsmat. Imorgon kommer pappa och hälsar på - det ser jag fram emot.

Just det ja - inhandlade även de första julklapparna idag!

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli jäääättefiiiiint med julpyntet hemma!!! Jag har en fin känsla för färg, form och estetik... ;)

    SvaraRadera
  2. Haha - ja det blir säkert jättefint :) Lycka till PysselPatrik! Puss

    SvaraRadera