lördag 26 november 2011

Lördag på stan

Dagen började med hotellfrukost! Jag tycker att just hotellfrukosten är bland det bästa med att bo på hotell så även om jag bara mötte upp på hotellet imorse kändes det lyxigt att byta havregrynsgröten mot fil, flingor, kaffe, ägg, nybakat bröd, ost, croissant, juice mm. Efter avklarad frukost gav jag mig ut på stan men mina två besökare, pappa & C. Vi avverkade lite trevliga butiker och jag slog faktiskt till på en liten väska. Första inköpet i Danmark förutom mat :)

Efter några timmar tog vi en paus på Café Biografen vilket var ett trevligt ställe med gott kaffe. Efter ytterligare någon timma på stan käkade vi supergod pizza på den italienska restaurangen Mamma's. Bland den godaste pizzan jag ätit faktiskt, med parmaskinska, ruccola och massor av parmesan. Efter lite mer strosande på stan gick vi tillbaka till hotellet och vilade oss en stund, vädret hade under dagen varit helt ok men nu började det regna lite smått.

Klockan 17 gav vi oss ut på stan igen med paraplyn i högsta hugg för att kolla när julljusen och granen på rådhusplatsen tändes. Det var massor av folk på stan och så mysigt det blev när alla ljus tändes.

Vi tog en liten sväng i regn och blåst mot gamla stan innan vi sökte skydd på ett café där jag drack en god varm choklad. Vi var alla fortfarande mätta efter pizzalunchen så vi bestämde oss får nån enklare mat på kvällen. Vi gick till den nyöppnade restaurangen Café passage, där jag åt en helt ok carpaccio, men jag tror att jordärtskockssoppan som pappa & C valde var snäppet bättre. Vi avslutade kvällen i hotellbaren innan jag cyklade hem (i motvind och regn).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar