lördag 12 november 2011

Ledig lördag

I morse när klockan ringde bestämde jag mig för sovmorgon istället för att cykla på tidig yoga. Åt frukost och löste melodikrysset över webradio :)

Det var en härlig höstdag som mötte mig när jag gav mig ut på cykeln på förmiddagen. Kallt men soligt. Cyklade in till centrum, vilket går fort, för att gå en sväng och lära känna stan lite. Det fanns en del mysiga butiker, speciellt en trevlig inrednings- och klädaffär med mycket inspirerande dansk design. Jag tror att jag har lite bättre koll på hur centrum är uppbyggt nu. Jag passade även på att handla lite mat som jag packade på cykeln innan jag begav mig hemåt. Man inser först nu hur bekvämt det är med bil hemma, det är lite krångligt att cykla med matkassar. En cykelkorg skulle jag verkligen behöva.

När jag kom hem på eftermiddagen väntade lite post till mig - det gjorde mig riktigt glad. Få saker slår ett handskrivet brev . Tack A :)

Just nu håller jag på och tvättar samtidigt som jag kollar lite på svt.play och ska börja förbereda mig inför kursen på måndag genom att läsa en del som ska vara gjort. Imorgon ska jag ta en cykeltur ut till skolan för att lokalisera vart den ligger.


Odense Rådhus opført 1881-1883.



Lördagsläsning.



Ett brev på posten är svårslaget.

2 kommentarer: