onsdag 23 november 2011

Yoga på danska

Förmiddagen spenderades i skolan med diskussion av tre artiklar som vi läst tills idag. Dessvärre var de väldigt avancerade och svåra att förstå så det blev inte så mycket till diskussion. Hade varit bättre att fokusera på en utan dem och förstå den ordentligt tyckte vi. Vi lyckades iallafall svara på några frågor i vår grupp och jobbade sedan vidare med den fantastiska postern och redovisningen vi ska ha på fredag. Redovisningen var tvungen att vara kreativ(!). Inte läsa inanntill från ett papper etc. Vi bestämde oss för att göra "chronic heart failure-jeopardy". Väldigt svårt att komma på svar och frågor dock. Vi har i morgon på oss så jag hoppas det löser sig.

Efter skolan hade jag ett kort möte med den internationella koordinatorn på UCL, Mette. Jag har mailat med henne innan jag kom till Odense och hon ville gärna träffas och höra hur jag hade det. Innan jag åker hem ska jag dessutom skriva en reseberättelse. Det är roligt att de är så måna om att jag har det bra och erbjuder sin hjälp om det är något jag undrar över.

I kväll har jag testat yoga på danska och det var dejligt! Det var inga problem att komma på drop in-yoga så då kan jag komma när det passar mitt schema. Emellanåt var det lite svårt att förstå danskan men det mesta var likt yoga jag gjort tidigare så det gick bra. Jag ser redan fram emot att komma tillbaka. Både läraren och några av deltagarna var så vänliga och intresserade av varifrån jag kom och hur länge jag skulle stanna i Danmark.

Senare ikväll ska jag se de två sista avsnitten och därmed upplösningen av Broen på dansk TV.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar