fredag 18 november 2011

Fredag

Första skolveckan avklarad och två veckor i Danmark snart över. Tiden går fort!

Idag har jag varit i skolan och haft föreläsning om diabetes, vilket var ganska intressant. Men när andra lektionen blev en föreläsning om motiverande samtal blev det ännu mer intressant. Sjuksköterskan som hade föreläsningen hade jobbat mycket med det och det var spännande att lära sig mer om det. Förhoppningsvis kan det komma till användning i framtiden.
På eftermiddagen hade vi såklart också lite obligatoriskt grupparbete inför redovisningen nästa fredag. Sa jag att vi ska göra en posten?! Det känns faktiskt lite som att vara tillbaka på lågstadiet - papper, kritor och lim.

Nu har jag precis kokat lite knäck, jobbar på att hitta lite julinspiration. Eftersom jag tyvärr inte har någon ugn får det bli lite julgodis-pyssel istället. På tisdag har de danska buddiesarna ordnat julehygge, det ska bli trevligt.

I morgon åker jag till Skåne på utflykt - på återseende på söndag!

God weekend



Var inte lätt att hitta knäckformar i affären...



...efter att ha fått hjälp hittade jag de här. Hjärtformade och allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar