söndag 13 november 2011

Sköna söndag

Idag har jag varit ute på cykeltur igen. Det känns som ett bra sätt att lära känna en ny stad på.

Vädret var soligt och inte allt för kallt, perfekt för cykeltur. Jag hoppas det dröjer innan snön kommer, så jag kan cykla så länge som möjligt. Jag började med att cykla till skolan, det tog ca 20 minuter, så nu vet jag vart jag ska imorgon bitti. Tog en annan väg tillbaka till centrum för lite variation. På vägen cyklade jag förbi Rosengårdscentret, som är Danmarks näststörtsta shoppingcenter. Men idag hade det inte öppet, endast den första söndagen i varje månad (och så vardagar och lördagar då). Det ska även ligga ett IKEA i närheten, det har öppet hela två söndagar i månaden. Inga Knallelandsöppettider direkt ;)

Nästa stopp blev stationen för att kolla var den ligger och hur man hittar. Nästa helg tänkte jag åka till Malmö och hälsa på kusin och kompis, så jag rekade lite var man köper biljetter och vad det kostar. I stationsbyggnaden ligger också stadsbiblioteket som jag passade på att kolla in. Även lite butiker och en bio.

Odense är en ganska öde stad på söndagar, det mesta är stängt, men när jag cyklade genom parken Munkemose på vägen hem mötte jag många som var ute på söndagspromenad. Det är verkligen härligt med alla löv och höstiga färger nu.

Nu blir det medelhavssoppa och de sista förberedelserna inför i morgon.



Entrén till skolan där jag börjar min kurs imorgon.



Sa jag att typ alla cyklar i Odense ;)



Det mesta är stängt på söndagar, även matbutikerna. Men Netto kan man lita på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar