onsdag 16 november 2011

Köttbullar och doftljus

Idag var vi bara i skolan på förmiddagen. Vi jobbade i grupper med artikeln vi läst för att sedan redovisa den för klassen. Man lär sig mycket när man går på djupet i en artikel sådär, dock tycker jag det hade varit mer intressant om det varit en artikel jag kunde koppla lite mer till arbetet som sjuksköterska. Den här var istället väldigt medicinsk.

På vägen hem från skolan ligger IKEA så jag stannade till där och käkade lunch. Köttbullar och potatismos, inte så dumt. Jag inhandlade också ett doftljus då jag märkt att källarlukten här i mitt rum satt sig i mina kläder. Nu luktar det jul istället :)

Jag passade också på att gå en sväng på Rosengårdscentret, det där stora shoppingcetret jag nämnt tidigare. Det var mest de traditionella kedjorna och inget utöver det vanliga. Jag gick och kikade lite i mataffären, tycker det är kul att gå i mataffärer utomlands och kolla på alla roliga och fina förpackningar. Mycket är likadant som i Sverige men inte allt. Jag fyndade även tre hyacintvaser för 2o spänn och sedan inhandlade jag tre hyacinter på Netto också för 20 kronor.



Nu har jag pysslat och fått det lite julmysigt i mitt rum.



Inne på IKEA var det jul...



... men utanför fick jag vårkänslor av alla fina tulpaner!

2 kommentarer:

  1. Det verkar trevligt i Odense, och kul att du får tala nordiska! Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är en mysig stad. Tack :) Vi hörs! Kram

    SvaraRadera