tisdag 29 november 2011

Sen kväll tidig morgon

Eftersom idag egentligen skulle varit en studiedag men nu blev en aftenvakt börjar jag redan klockan 7 imorgon, vilket betyder lite tid att blogga då jag snart måste gå och lägga mig. Som tur är tar det ju inte lång tid att cykla till sjukhuset.

På förmiddagen idag hade jag ingen lust att gå ut och gå eller springa för det var grått och regnigt, så efter sovmorgonen blev det istället ett yogapass hemma i mitt lilla rum. Jag har med mig yogamattan och några yoga-DVDer så det går utmärkt att träna hemma. Måste ju också fixa lite lunch och mat att ta med till praktiken, nu när man inte kan äta billig lunch på skolan längre. Jag tycker vanligtvis det är roligt att laga mat men i det här lilla "köket" med endast kokplatta och micro är det inte lika kul.

På sjukhuset fortsatte jag att kämpa på med mina dialyspatienter. Kopplar upp maskiner och startar dialyser som om jag inte gjort annat ;) Eller kanske inte riktigt men det går bra, och det är framförallt roligt. Idag har jag försökt dokumentera en del själv och det blev godkänt. Det är ju ett annat system och upplägg än dokumentationen jag jobbat med på SÄS så det tar ett tag innan man lär sig vad man ska skriva och var. Imorgon börjar jag som sagt klockan 7 och ska då och resten av veckan jobba med min andra handledare, Charlotte. Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar