söndag 27 november 2011

Söndag - Första advent

Söndag och redan första advent. Jag myser i mitt lilla rum med pepparkakor, nypyntad julgran och massor av juliga inredningstidningar.

Nu har mitt besök åkt hem, verkar som att resan går bra trots varningar om storm.

Vi började även denna dagen med en härlig hotellfrukost. Efter det begav vi oss ut i blåst och regn för att inhandla små julgranar som vi hittade igår. Två finfina granar i kruka á 125 kronor kånkade vi med till bilen. Vi stannade i en mataffär på väg hem till mig och jag passade på att handla lite inför veckan, skönt att slippa krångla med matkassar på cykeln.

Hemma hos mig visade det sig att granen var väääldigt sned. Men vi lyckades fixa till den riktigt bra med hjälp av en papperskorg och en tom ölburk. Jag tände första ljuset i adventsljusstaken som jag hade bett Patrik skicka med. Vi åt lite pepparkakor och adventsmyste. Planen var att ta en promenad i omgivningarna men regn och storm avskräckte oss, pappa föreslog istället lunch på IKEA. Och så fick det bli! 10 köttbullar senare och en snabb sväng genom varuhuset blev jag avsläppt hemma och pappa och C begav sig hemåt. Har varit jätteroligt att ha besök och vi har haft en riktigt mysig helg.

Nu i eftermiddags har jag läst en massa härliga tidningar och ätit dödskallar som jag fått levererat efter önskning. Jag fick låna en ljusslinga och botanisera bland en massa lådor med julpynt som Janne hade i förrådet. Själv skulle hon bara använda rött julpynt så jag fick låna det jag ville. Det blev en vit- och svartpyntad gran som blev väldigt fin.

I morgon är jag tillbaka på sjukhuset - ska bli spännande.

Trevlig första advent!



Inte varje dag man har en gran i kundkorgen :)


Köttbullslunch på IKEA


Den här gamla ljusstaken från min tid på Hemtex kom till användning igen.



Gran utan pynt...


... och gran med pynt!


Härlig söndagsläsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar